RX 7600 - тежката категория на лекия гейминг
RX 7600 - тежката категория на лекия гейминг

RX 7600 - тежката категория на лекия гейминг

Jun 12, 2023 Home , Андро влог

Здравейте, хора, на 25-ти май, тоест, съвсем наскоро беше премиерата на най-новата бюджетна - клоняща към среден клас графична карта на AMD - Radeon RX 7600.

 

 

 

 

Тук при мен имаме оригиналната референтна карта на AMD, която както винаги идва във впечатляваща опаковка и изглежда супер яко.

 

 

 

 

Картата е дву-слотова, с два вентилатора

 

 

 

 

и един класически осем пинов конектор за захранване.

 

 

 

 

 За днешната тестова платформа ще използвам РС-то, което сглобихме миналия път с процесор Ryzen 7800X3D.

 

 

 

 

Поставям картата на мястото, което допреди малко беше заемано от RTX 4080.

 

 

 

 

Както може да забележите, единият слот остана свободен и за това връщам една от пластинките. Това е предимството да работим с добра кутия каквато е Meshify 2, че имаме такива опции.

 

 

 

 

 

 

Защо казвам, че картата е бюджетен клонящ към среден клас? Първо според самите AMD, RX 7600 е в категорията предназначена за FULL HD гейминг. Към днешна дата, това по подразбиране се води бюджетния или ентри-левъл клас продукти. Същевременно обаче картата не е точно най-евтината и всъщност предлага доста добри възможности, което поне на родния пазар може да я позиционира по-скоро в средния ценови клас. 

Официално RX 7600 трябва да може да ни предостави безкомпромисен геймплей на FULL HD, но в някои случаи тя би могла да се справи и на по-високи резолюции. Ето защо днешните тестове ще бъдат на 4К, 2К и FULL HD, като основния ни фокус е как се справя картата на FULL HD, останалото е по-скоро бонус. 

Ще за почна с това, че както AMD, така и Nvidia решиха, че за новото си поколение FULL HD карти 8GB видео-памет са достатъчни. Интересно е да се види при днешните тестове на игри каква част от паметта беше запълнена при резолюция FULL HD. 

На максимални настройки масово игрите заемаха над 7 000 МВ. Например при Forza Horizon 5 бяха заети между 7500 и 7600. При Shadow of The Tomb Raider положението беше сходно. Cyberpunk - същата работа. Нямаше игра, която на FULL HD да успее да премине лимита от 8GB, което за момента е добре. Това означава, че игрите комфортно се разполагат в това количество памет. Нещата обаче са близо до лимита и при положение че днешните заглавия заемат 7500-7600МВ видео-памет не мога уверено да кажа, че сме застраховани за бъдещето. 

При по-високи резолюции, очаквано беше заета повече памет, като при Cybrepunk 8-те гигабайта бяха преминати още на 2К. 

Малко за температури и мощност. Картата е разчетена като 165W с минимално изискване за системното захранване да бъде поне 550W. Това, което аз измерих в 99% от случаите при пълно натоварване, картата консумираше 163W. Почти през цялото време температурата стоеше на 77-78°С, в редки случай се дигаше с още градус-два. Не е точно най-студената карта, но сме виждали и по-тежки случаи при Radeon карти, за които нормалната температура е 89-90°С. 

 

Най-важният въпрос, как се представи Radeon RX 7600 в игрите на четирите резолюции. За тестова платформа, както казах,  използвах компютъра, който сглобих последния път и на който тествахме RTX 4080.

 

 

 

 

Процесорът e Ryzen 7 7800X3D

 

 

 

 

- един от най-добрите геймърски процесори в момента, с две по шестнадесет гигабайта DDR5 памет, работеща на 5200Mhz. 

 

 

 

 

 

 

Този билд като цяло е повече от достатъчна за тази видео карта, което е хубаво, защото по този начин тя ще може да покаже пълните си възможности. 

Начинът, по който проведох теста - всички настройки бяха на максимум на трите резолюции с изключение на Fortnite, където настройките бяха на Competitive. Опитвал съм се, където намеря да изключвам неща като Fidelity FX - супер резолюцията, за да получаваме резултати за реално рендърване. 

И така по традиция започваме с CS:GO. Сериозните CS:GO играчи биха обмислили покупката именно на карта от този тип. На максимални настройки и резолюция FULL HD, получихме повече от достатъчните 456 средни кадри за секунда.

 

 

 

 

 Спокойно може да увеличим резолюцията на 2К където вече имаме 274 средни кадри. Дори и да играем на 240Hz, 2К монитор, пак ще имаме достатъчно фреймове. И накрая на 4К изкарахме 125 средни кадри за секунда, което не е лош резултат, може би не е идеален за професионални играчи, но пак е повече от задоволително представяне. 

 

На GTA V - много хора, които играят във ролплей сървърите ще бъдат заинтересувани да видят резултатите тук. На FULL HD, максимални настройки без Anti-aliasing, получихме между 170 и 120 средни кадри за секунда.

 

 

 

 

Доста приятен резултат бих казал. На 2К отново имаме над 100 средни, но този път по-скоро в диапазона 120-130. И на 4К имаме стабилно около 60-70 кадъра, което би позволило играта спокойно да се цъка и на тази резолюция. 

 

На любимият ми рейсър - Forza Horizon 5, EXTREME preset, изкарахме 90 средни кадри за секунда на FULL HD.

 

 

 

 

Спокойно може да цъкаме обаче и на 2К защото там резултата беше 71 средни. Чак на 4К вече, FPS-а падна под 60, 48 - средни, което е под идеалното. 

 

Следващата игра, както обикновено изисква повече тестове, защото включва и Ray Tracing. Говоря, разбира се, за Shadow of the Tomb Raider. Да започнем с Full HD, най-висок присет, без Ray Tracing. Получиха се страхотните 147 средни кадри за секунда.

 

 

 

 

 Картите на AMD обаче все още получават сериозен удар в производителността, когато стане дума за Ray Tracing. При включването му, дори на Full HD, резултата спадна до 80 средни кадри за секунда. Т.е. имаме почти 50% спад в представянето когато включим тази опция. 

На 2К без Ray Tracing играта продължава да дава добри резултати. 91 средни кадри за секунда. С включване на Ray Tracing-а, обаче те спаднаха до 52. Все още резултат, който става за игра - но отново почти наполовина редуциране на FPS-а. 

И накрая, на 4К, най-висок присет получихме 44 средни кадри за секунда без Ray Tracing. Под идеалните 60, но все пак донякъде приемлив резултат. С включване на Ray Tracing, кадрите паднаха на 22 средни - точно на половина. 

 

На Horizon Zero Dawn - Ultimate Quality присет се получиха добри резултати на Full HD - 114 средни, а на 2К -  83 средни.

 

 

 

 

Единствено на 4К паднахме под 60 FPS с 43 среден резултат.

Следващата игра отново включва прословутия Ray Tracing - говоря за Cyberpunk 2077.

 

 

 

 

 Както казах, за по-прецизни резултати Fidelity FX беше изключен, по същия начин, по който когато тествам карти на Nvidia изключвам DLSS-а. 

Тук искам да кажа, че Ray Tracing на Ultra беше невъзможен за ползване дори на най-ниската резолюция. Ето как се развиха нещата. Първоначално тествах на FULL HD - ULTRA присет без Ray Tracing. Получи се не лошия резултат от 84 средни кадри за секунда. При включване на присета Ray Tracing Ultra, вече имахме само 18 средни кадри за секунда. Т.е. Невъзможно за игра. 

На 2К Ultra присет без Ray tracing получих 54 средни кадри за секунда. Под 60 но все пак е възможен за игра резултат. С Ray Tracing достигнахме до едва 9 средни кадри за секунда. 

И накрая от чисто научно любопитство исках да пробвам Ultra присетът на 4К. Получихме 24 средни кадри за секунда, а с включването на Ray Tracing бенчмаркът се движеше с около 3 кадъра в секунда преди да крашне. 


Следващите игри са състезателни шутъри. Започвам с Fortnite. Тук използвах Competitive настройки - всичко на минимум без зрителната дистанция, която е на максимум. Получиха се доста добри резултати. На Full HD имахме 348 средни кадри за секунда.

 

 

 

 

 Никак не е зле. На 2К кадрите не спаднаха значително, като отново се задържаха над 300 средни. И накрая на 4К спаднахме до само 153 средни кадри за секунда. Като цяло нямам възражения тук. Знаем, че ако сложим настройките - всичко на EPIC, дори карта като RTX 4080 се задъхва на Fortnite, но тук може да си позволите, ако искате на FULL HD и 2К дори да отпуснете някоя друга визуална настройка, защото имате доста аванс, с който да работите. 

 

COD:MW2 я тествах на  трите резолюции на EXTREME присет. На две от резолюциите играта вървеше напълно ОК. 130 средни на FULL HD и 72 средни на 2К.

 

 

 

 

Чак на 4К се усети недостиг с 41 средни кадри за секунда, като играта вървеше доста насечено. 

Какво е заключението ми за работата на Radeon RX 7600? Картата като цяло се справя отлично на FULL HD, като дори надхвърля това свое обещание и в много то игрите осигурява добро представяне и на по-високите резолюции. Въпреки, че не е предназначена за 2К гейминг, в 90% от случаите няма да имате никакъв проблем да я ползвате на 1440р резолюция. Имайте също предвид, че всичките ми настройки бяха на най-високите присетове на игрите. Но дори тогава видяхте, на колко много от тестваните заглавия се поддържат добри кадри за секунда.

 На 4К картата вече се задъхва на повечето заглавия, което не е изненада. Честно казано, за мен 2К е нещо като златната среда в момента и на практика е достатъчна като резолюция особено за екрани, които са с размер около 27 инча или по-малки. Моят основен екран е 27 инча и поддържа 4К резолюция. Дали обаче ще играя на 4К или на 2К аз практически не виждам разлика. 

Нещо, което трябва да потвърдим и при настоящето поколение карти на Radeon - Ray Tracing представянето им все още значително изостава от това на Nvidia и карти като RX 7600 са подходящи в случай, че не ви пука за този ефект. Определено се видя и при Cyberpunk и при Shadow of the Tomb Raider, че производителността пада значително при включване на Ray Tracing, така че тук AMD имат още много работа за наваксване. 

 

Като цяло  RX 7600 с нейната цена между 600 и 700лв и възможностите, които предлага е един много разумен избор, който дълго време ще бъде сред препоръчваните за средни и бюджетни геймърски компютри.

Ако искате да продължите да бъдете информирани за новостите в областта на геймърския хардуер, не забравяйте редовно да посещавате блогът на Йон Компютърс.