Битката на трите най–евтини графични карти
Битката на трите най–евтини графични карти

Битката на трите най–евтини графични карти

Dec 05, 2022 Home , Андро влог

Здравейте хора,

днешният експеримент ще бъде много интересен. Тук при мен имам трите най-евтини съвременни видео карти на трите производителя - Intel, Nvidia и AMD и ще ги тестваме на една и съща платформа, това е бюджетният компютър, който сглобих миналия път с процесор Core i3 12100F. 

 

 

 

 

Да, на пазара под 400лв могат да бъдат намерени и други карти, като все още продаващите се GTX 1050ti,  и RX 560, но целта на дншния експеримент не е да правим сравнение на ретро видео карти, а на най-бюджетните актуални решения на трите производителя. Също така някои хора попитаха защо не използвам GTX 1650, вместо 1630. Първо защото 1650 не е най-евтиното предложение на Nvidia. Второ, вече имаме статия, в която сравнявам RX 6400 с GTX 1650. И да ако говорим чисто като представяне тези две карти са относително равностойни, докато по-евтината 1630 както ще видим е доста по-скромна като възможности. Но в крайна сметка GTX 1630 никога до сега не я бяхме тествали, така че нямаше смисъл да повтарям нещо, което вече сме правили. 

Преди да започнем с теста на самите видео карти пуснах един Cinebench R23, за да видя как се справя нашият бюджетен процесор Core i3-12400F с четири ядра и осем треда.

 

 

 

 

На Multi-core представянето той логично се справи сравнително скромно със своите 8534 точки. За сравнение Intel Core i5-12400F от предишната конфигурация прави близо 12 500 точки. На Single-core теста процесорчето се справи доста прилично с 1657 точки. Този резултат е малко по-нисък от по-големия му брат 12400F и е по-висок от този на процесори като Ryzen 7 5700G например, който е значително по-скъп. И тъй като Single-core представянето е от решаващо значение при гейминга, това прави нашия процесор за около 240лв идеалния бюджетен избор. 

 

Време е да видим истинската интрига, как се справиха трите супер-бюджетни видеокарти на различните игри. Припомням Nvidia GTX 1630 струва около 340лв., Radeon RX 6400 може да се намери на цена около 360лв, а Intel ARC A380 е най-скъпата идваща на цена от около 380лв.

 

 

 

 

 Тя също така е единствената от трите с 6GB памет, докато другите две са с по 4GB. Ще видим, дали това ще се отрази на представянето. Поради характера на нашите видео карти за първи път от доста време насам ще направя тестовете единствено на FULL HD резолюция. 

Първото заглавие, на което ще тестваме нашите карти по традиция е CS:GO. Една лека е-спорт игра, при която високият FPS обaче е от значение. Настройките са на максимум. Може да видите резултатите.

 

 

 

 

И трите карти изкараха много добри резултати над 100 средни кадри за секунда, което е подходящо за монитори с високо опресняване. Безспорен победител е Radeon RX 6400, която тук изкара близо 300 средни кадри за секунда. Картата на Nvidia изпреварва малко тази на Intel. Това не е изненадващо, защото Интел се отказаха от хардуерната поддръжка на Direct X9 и вместо това ползват софтуерен емулатор, който конвертира Direct X9 в Direxct X12. Това води до значителен спад в представянето на по-стари заглавия каквото е CS:GO. 

 

Следващата игра също е старичка, но все пак поддържа поне DirectX 11, това е GTA V. Настройките са максимални, но без Anti-aliasing. Тук отново имаме безспорно водачество на RX 6400, която постигна средни кадри от 80-90 за различните сцени, докато GTX 1630 успя да постигне около 50-60.

 

 

 

 

За съжаление въпреки опитите от моя страна бенчмаркът на GTA не успя да завърши успешно на Arc A380 видео картата. Играта крашваше и по тази причина тук нямаме никакъв резултат. Първа черна точка по отношение на стабилността за новите видео карти на Intel. Да видим дали ще е последната. 

 

Следва класическият бенчмарк играта Shadow of the Tomb Raider.  Тук поне и трите карти успяха да се справят. Тестът е на Low присет. 

 

 

 

 

 На първо място е отново картата на Radeon с 95 средни кадри за секунда, следвана от тази на Intel с 57 и накрая е 1630-ката с 50. 

 

Следващият ни тест е играта Forza Horizon 5, резолюцията е FULL HD настройките са на Low Preset.

 

 

 

 

RX 6400 изкара близо два пъти по-силен резултат - 102 средни кадри за секунда срещу 55 на GTX 1630, а ARC A380 отново крашна и не успя нито веднъж да завърши бенчмаркът. Доста разочароващо. 

 

Cyberpunk 2077 дори на минимален присет се оказа на границите на възможностите на нашата GTX 1630, която едвам поддържаше 31 средни кадри за секунда.

 

 

 

 

Тук ARC A380 се справи малко по-убедително с 44 средни кадри, но първото място отново беше за RX 6400 с 66 средни кадри за секунда. 

 

Продължаваме с батъл роял играта Fortnite, която я цъках на Competitive настройки - ще рече всичко на минимум с изключение на зрителната дистанция. Тук имахме доста изравнени резултати.

 

 

 

 

 Отново води RX 6400 с 128 средни кадри за секунда, но разликата с картата на Nvidia, която даде 115 средни не е толкова голяма, а пък картата на Intel успя също да постигне над 100 - точно 101 средни кадри за секунда. 

Тук е момента да кажа няколко думи и за Arc Control софтуера на Intel, който е еквивалента на Nvidia GeForce Experience-a и Adrenalin софтуера на AMD. И там има още какво да се желае, като цяло софтуера все още е малко дървен. Той позволява запис на геймплей, но така и не успях да намеря клавишна комбинация за стартиране на този запис. Единствените комбинации са изкарване на овърлея показващ ни различните статистики, което е полезно както и за изкарване на целия интерфейс на софтуера. Но така и не намерих клавишна комбинация за начало и край на записа, което означаваше, че единствения начин да записвам с този софтуерт беше ръчно да включа записа от интерфейса на софтуера преди началото на играта, което е доста неудобно. 

Видяхте резултатите от днешния тест, предимство за RX 6400, с уточнението, че ако искате по-равностойна битка може да я сравните с GTX 1650, тя идва и на приблизително същата цена или малко по-скъпа.

Най-интересното днес беше да  видим как ще се представи напълно новия продукт на Intel, тяхната първа геймърска видео карта.

 

 

 

 

 Личния ми извод ет че Intel имат още работат за да изчистят продукта си и да го направят конкурентен спрямо съществуващите алтернативи. A380 беше най-скъпата от трите карти, единствената с 6GB памет, но резултатите ѝ не бяха най-добрите, а често пъти бяха и по-слаби от тези на значително по-евтината 1630. На две от игрите картата изобщо отказа да работи, а софтуера също има трески за дялане. Така че можем да пожелаем успех на Intel и се надявам в близко бъдеще да видим подобрение в техните нови графични карти. 

Ще следим развитието на въпроса от близо, а вие не забравяйте редовно да посещавате блогът на Йон Компютърс, за да сте винаги в течение с новостите в областта на хардуера и геймърската периферия.

 

 

 

Конфигурация с GTX 1630:

 

Конфигурация с RX 6400:

 

Конфигурация с ARC A380: