Колко добро е РС-то с RX 6750XT и Ryzen 7 5700G?
Колко добро е РС-то с RX 6750XT и Ryzen 7 5700G?

Колко добро е РС-то с RX 6750XT и Ryzen 7 5700G?

Sep 12, 2022 Home , Андро влог

Здравейте, хора,

дойде моментът, в който ще тестваме страхотната конфигурация, която сглобихме миналия път. Припомням, че тя включва процесора Ryzen 7 5700G, видеокартата Radeon RX 6750XT в изпълнение на Sapphire и две плочки по 16 GB (общо 32 GB) оперативна памет DDR4 работеща на 3200MHz. 

 

 

 

 

Започваме с класически тест на процесора с бенчмарка Cinebench R23.

 

 

 

 

Получихме 13 997 точки на Multi-core теста и 1511 точки на Single-core. За да придобием малко представа колко добре е това, ще го сравним с тествания наскоро Ryzen 5600G. Той даде по-скромните 10757 точки на Multi-core теста и 1440 на Single-core.

 

Следват тестове на игри, като всичките са проведени на трите резолюции 4К, 2К и FHD. 

 

Първата игра е класика, която вероятно вече е по-стара от голяма част от феновете си. Говоря разбира се за CS:GO. Всички настройки са на максимум.

 

 

 

 

На резолюция 4К получихме 283 средни кадри за секунда. Това е отличен резултат, който ще ни даде добро представяне дори с 240 херцов монитор.

Нещата, обаче стават още по-сериозни при резолюция 2К, където вече имаме 422 средни кадри за секунда. Накрая на FHD получихме още по-впечатляващите 460 средни кадри за секунда. 

 

Нататък продължаваме с една също доста добре позната игра GTA V.

 

 

 

 

Ако обобщим резултатите се вижда, че при максимални настройки без Anti-Aliasing, получаваме над 80 кадри за секунда при най-високата резолюция 4К.

 

 

 

 

 При 2К и FHD резултатите са доста близки между 130 и близо 160 средни кадри за секунда.

 

Shadow of the Tomb Raider е една игра, която традиционно представлява голямо графично предизвикателство. Тук използвах Highest Preset за трите резолюции. На 4К получихме 56 средни кадри при 8742 общо рендърнати кадри.

 

 

 

 

Не лош резултат, но се вижда, че нашата карта, която поначало е категоризирана като “2К карта” леко се задъхва. На 2К резолюция обаче резултатът е точно такъв какъвто се очаква да бъде 104 средни кадри за секунда при 16 398 рендърнати кадъра. И накрая при резолюция FHD имаме 141 средни кадри при 22 193 рендърнати. 

 

Forza Horizon 5 e игра предлагаща както невероятни модели на автомобили от всякакъв тип така и спиращи дъха природни гледки.

 

 

 

 

За целта ни е нужен хардуер, който да може да поддържа цялото това визуално пиршество, особено на високи резолюции. Да видим как нашата машина се справи с предизвикателството. Използвах най-натоварващия EXTREME preset. Тук на 4К се получиха 54 средни кадри. Не е лошо имайки се предвид обстоятелствата. На 2К се справихме чудесно със 76 средни кадри, а на FHD вече имахме 88 средни кадри за секунда. 

 

Fortnite e игра, която може лесно да бъде играна на широк спектър от хардуер, включително и на повечето вградени видео-карти на Ryzen процесорите, ако се използват Competitive (ниски) настройки.

 

 

 

 

Сложиме ли играта на EPIC (най-високите) настройки тя се оказва изненадващо тежка и представлява сериозно графично предизвикателство дори за най-добрия хардуер. Нека видим как се справи нашата машина. На 4К (EPIC настройки) получихме 49 средни кадри за секунда, което на пръв поглед не звучи толкова лошо. Минималните кадри обаче бяха 16, което доведе до насичания и забавена реакция в най-напрегнатите моменти.

На резолюция 2К имахме вече 83 средни кадри, но отново минималните бяха много ниски с 20, което продължаваше да създава чувство за несигурност в решаващите моменти от играта.

Едва на резолюция FHD може да се каже, че Fortnite се играеше нормално със 119 средни кадри и 28 минимални. Съвета ми е играйте играта на Competitive настройки независимо с какъв хардуер сте. И без това визуално е трудно да се направи някаква разлика няма смисъл да осъкатявате представянето си с излишно тежки настройки. 

 

Следващата игра е една лично на мен много любима игра - Horizon Zero Dawn. Тя има собствен бенчмарк, който използвахме за тестването.

 

 

 

 

При настройки за Ultimate Quality получихме 49 средни кадри за секунда на резолюция 4К. На 2К вече имахме 90FPS, а на FHD достигнахме до цели 110 средни кадри за секунда. 

 

Най-сериозните тестове бяха на играта Cyberpunk 2077. Тук проведох по 3 теста (на Ultra, High и Medium настройки) на трите резолюции. 

 

 

 

 

Започваме с резолюция 4К. На Ultra настройки получихме невъзможните за игра 16 средни кадри за секунда. Превключвайки на High нещата се подобриха, като вече имахме 33 средни кадри, но това все още не се усещаше като нормално представяне за игра. Едва на средни настройки се получиха стабилните 46 средни кадри при 39 минимални, където вече можеше да се играе нормално, а самата графика дори на тези настройки изглеждаше чудесно.

 

Нататък на 2К Ultra се получиха почти идентични резултати с 4K Medium. 42 средни кадри при 36 минимални. Тук е редно да спомена нещо. Специално на тази игра, графиката изглеждаше доста по-зле на 2К резолюция, ако както мен я пускате на 4К монитор. Така че в моя случай, ако трябва да избирам бих я играл на 4К - средни настройки. 

 

Продължаваме с теста. На 2К High настройки вече имахме 63 средни кадри за секунда, а на 2К средни настройки изкарахме 82 средни кадри. 

 

И накрая на FHD Ultra имахме 68 средни кадри за секунда, на High вече достигнахме 95, а на FHD Medium вече имахме цели 109 средни кадри за секунда. 

 

Няколко думи за термалното представяне на компютъра. Както знаете от статията за сглобяването и процесора и видео картата имат много сериозно охлаждане. Ето защо в този все още топъл летен ден те не достигнаха по-високи температури от 68°С, което е много добре. 

 

 

 

 

Сега вече имате пълна информация за представянето на тази страхотна машина. Не забравяйте да следите редовно блогът на Йон Компютърс за още актуални ревюта и тестове.