AMD пуска поддръжка на своите графични карти за Cycles X в Blender 3.0 бета
7 декември 2021 г. – Този месец Blender планира да обяви версия 3.0 на своя популярен софтуер за 3D изображения. За да могат потребителите да започнат да тестват работата с мощната програма, AMD пусна бета драйвер за Blender 3.0 бета, поддържащ най-новите AMD графични решения.
AMD работи с Blender, за да подобри поддръжката за GPU рендериране в Blender, използвайки AMD HIP (Heterogeneous-computing Interface for Portability) C++ Runtime API и език на ядрото с отворен код, което позволява на потребителите да се възползват пълноценно от всички подобрения в Blender Cycles X енджина за рендериране върху AMD GPU.
Проектиран да даде възможност на разработчиците да създават преносими приложения за AMD и NVIDIA GPU от един изходен код, HIP позволява на разработчиците на Cycles да напишат един набор от ядра за рендериране и да ги стартират на множество устройства. Той също така осигурява лесна миграция от съществуващ CUDA код. AMD работи с Blender, за да добави поддръжка за HIP устройства в Blender 3.0.
Това съобщение се базира на продължаващото сътрудничество на AMD с Blender, с продължаващата подкрепа на Blender Development Fund, като същевременно допринася с код за разработката на Blender за подобряване на начина на работа на потребителите.
Допълнителна информация ще намерите в блог-публикацията на AMD. Драйверът Radeon Software може да се изтегли ТУК, а Blender 3.0 Beta - ТУК.