Колко добре можем да играем с Ryzen 5 2500X и GTX 1650?
Колко добре можем да играем с Ryzen 5 2500X и GTX 1650?

Колко добре можем да играем с Ryzen 5 2500X и GTX 1650?

Dec 06, 2021 Home , Андро влог

Здравейте, хора,

миналата седмица ви показах в пълни подробности как сглобих едно РС с процесора Ryzen 5 2500X и видеокартата GTX 1650. На снимката ви показвам конфигурацията с кутия Cooler MasterBox Q500L - MCB-Q500L-KANN-S00 без магнитните филтри, за да покажа, колко лесно могат да се свалят и почистват.

 

 

 

 

Отдавна не бяха поствал статия, където детайлно да се задълбоча в сглобяването. Необичайно в билда беше разположението на захранването

 

 

 

 

и моделът на охлаждането Arctic Freezer 7X, с който не се бях сблъсквал до сега.

 

 

 

 

 

 

И така какво е характерно за днешния хардуер. Процесорът е модел от 2018г, втора генерация Ryzen процесори направен по 12 нанометрова транзисторна технология. 

 

 

 

 

 

Той има класическите четири ядра и осем треда. Базовата му тактова честота е 3.6 GHz и достига до  максимална буустова честота от 4 GHz. 


 

Другият елемент представляващ най-голям интерес - видео картата е GTX 1650 в изпълнение на Gigabite. 

 

 

 

 

 

Това е бюджетният клас видео карти на Nvidia, която е по Turing архитектурата, но без Ray Tracing ядрата. Видео картата разполага с 896 куда ядра. Тази версия е с 4GB DDR6 памет и 128 битова шина на паметта. Казвам тази версия, защото по-ранни версии на 1650 могат да бъдат с DDR5 видео-памет. 


 

И така какво можем да очакваме от нашето РС. То по-скоро се намира в бюджетния спектър на геймърския хардуер и аз съм подготвил съответните тестове, съобразени с това. 


 

Започваме с леки е-спорт заглавия, за които едно такова РС е доста добре оптимизирано. 

 

Първоначално пуснах бенчмарка на класиката CS:GO. 

 

 

 

 

 

При резолюция FULL HD и максимални настройки получихме резултат от 229 средни кадри за секунда, което е чудесен резултат и ако се занимаваме професионално с Е-спорт това би ни свършило работа. 


 

Следващата игра, която тествах посредством MSI Afterburner беше играта Fortnite. Също много популярна батъл роял, е-спорт игрица. Резолюцията беше на FULL HD, а всички графични настройки на EPIC. Получи се резултат от 55 средни кадри за секунда.

 

 

 

 

Това честно казано не е оптималния вариант за бърза е-спорт шутър игра и аз лично бих намалил някоя друга настройка с цел да оптимизирам представянето и да извадя малко повече кадри за секунда. Ето защо повторих теста този път с настройки на Medium, само зрителната дистанция беше оставена на максимум. 

 

 

 

 

 

С тези нови настройки и без забележими загуби в качеството на графиката вече имах значително по приятния резултат от 116 средни кадри за секунда при 44 минимални и цели 173 максимални.   


 

Продължаваме с малко по-тежките игри. Следващата е една игра, която ми стана доста любима в последно време - Forza Horizon 4. Използвахме вградения бенчмарк на играта, който се намира при страницата с графичните настройки.

 

 

 

 

 

При резолюция FULL HD и Ultra Preset на бенчмарка ни показа резултат от 68 средни кадри за секунда. Това при Ultra Preset честно казано никак не е зле като резултат. 


 

Следващата игра в списъка е класиката GTA V. Тук отново сложих всички настройки на максимум с изключение на Anti-aliasing-а настройките, за който бяха изключени. 

 

 

 

 

 

Бенчмаркът вървеше гладко със средни кадри около 80 на различните сцени. 


 

Нататък, следва Лара Крофт и Shadow of the Tomb Raider. Резолюцията е FULL HD, а присетът е максимален. Нямаме опция за  Ray Tracing, защото както казахме тази функция не се поддържа от GTX картите.

 

 

 

 

 

Резултатът при пускане на бенчмаркът беше 50 средни кадри за секунда при 7830 рендърнати кадри. Резултатът не е лош, но ако искаме стабилни над 60 кадъра във всички ситуации, аз бих свалил малко от максималния присет. 



 

Последната и може би най-тежка игра, която тествах днес беше Horizon Zero Dawn.  Тя също има свои бенчмарк, който е удобен за тестване на графиката. Първоначално я тествах на резолюция FULL HD при Ultimate Quality присет. Получиха се 40 средни кадри за секунда при само два минимални и 70 максимални.

 

 

 

 

Това ми се строи малко нисък и нестабилен резултат, за това реших да направя още един тест този път с така наречения  Original присет, което беше препоръчителната опция. Тя отговаря горе-долу на средни настройки. При нея изкарахме средни 58 т.е почти 60 средни кадъра за секунда.

 

 

 

 

 

Играта изглеждаше стабилна и без засичания, така че смятам, че не е необходимо настройките да се свалят повече, освен ако не сте от маниаците, които непременно искат супер много кадри за секунда. 


 

Накрая ще завърша с няколко синтетични теста за тези от вас, които се интересуват. На Unigine Superposition получихме 5228 точки на High настройки и 1907 на Extreme настройки.

 

 

 

 

 

 

 

В единия случай това означава около 40 средни кадри за секунда, но при Extreme теста падаме на около 14. 


 

Пуснах и най-новия вариант на Cinebench теста, това е 23-тото издание. При него получих 4960 точки на Multi-core теста и 1042 точки на Single-core теста. 

 

 

 

 

Ами хора, сега вече сте наясно колко добре би се представило това конкретно съчетание от хардуерни компоненти, което сглобихме миналия път във ролята му на геймърска машина.

 

 

 

 

Надявам се, че статията е била интересна и полезна за вас. Не забравяйте да посещавате редовно блогът на Йон Компютърс, за да сте винаги в такт с новостите в областта на хардуера и геймърската периферия.