Ревю на играта Rise of the Tomb Raider от AndroVlog
Nov 07, 2016
Home
, Андро влог
Автор: AndroVlog
Ще започна с това, че съм голям фен на предишната игра Tomb Raider, която излезе през 2013г. Това представляваше ново начало за поредицата. Излязлата в началото на 2016г. игра е нейно продължение, тъй че няма как да не направя паралел между двете. През 2013-та се появи първата от новото поколение игри за Лара Крофт. Характерно за нея беше супер реалистичната графика в сравнение със старите игри. Лара наистина приличаше на живо човешко същество. Тогава играта предложи малко по-различен поглед над историята на госпожица Крофт, запознавайки ни с тинейджърските ѝ години, когато тя попада на изпълнен със загадки остров.
В Rise of the Tomb Raider, Лара изглежда малко по-зряла и е изпълнена с решимост да докаже, че покойният и баща не е бил луд. Тя се впуска в приключение опитвайки се да открие артефакт известен като “Божественото начало”, за който се счита, че носи безсмъртие. Освен всички други трудности, тя трябва да се справи и с “Тринити” - организация, която също се стреми да сложи ръка на артефакта. Всичко това води до геймплей, изпълнен с типичното за Tomb Raider, катерене и справяне със средата, решаване на логически задачи и интензивни битки с войниците на “Тринити” и с опасни животни.
Сибир не е секси
Една от ясно забележимите разлики в сравнение с играта излязла през 2013г. е, че този път действието не се развива на тропичен остров, а в Сибир. Като изключим краткото ниво в Сирия, в началото на играта, през останалото време Лара ще се разхожда навлечена с алпинистко яке, което е нормално, като се има предвид, че температурите вероятно са около -70°С. За съжаление тази среда не е случайно избрана. През годините Лара Крофт беше непрекъснат обект на обвинения, че е твърде секси и авторите от Crystal Dynamics са решили да поправят това. Освен облеклото, в играта липсват и някои от подчертано секси моментите, на каквито бяхме свидетели в Tomb Raider от 2013г.
Веганите няма да харесат тази игра
И докато феминистките биха одобрили новата визия на Лара Крофт, то веганите определено няма да останат доволни. Играта предлага разширен арсенал в сравнение с първата, като този път трябва да събирате много повече видове ресурси, за да ъпгрейтнете екипировката си. Голяма част от ресурсите идват от убити животни. Колкото по-голяма част от фауната успеете да ликвидирате толкова по-добре, тъй като кожите никога не са достатъчни. Съществуват редки животни, чиито кожи, рога и т.н. са изключително ценни, за да успеете да направите някой ъпгрейт. Повечето от бозайниците в играта са безобидни, но понякога ще трябва да влизате в сблъсък с вълци и рисове, а най-голямо предизвикателство представляват мечките, които се крият в някои от пещерите. Любопитен факт за механиката на играта е, че можете да убиете кокошка, като я замерите с тиква.
В този ред на мисли, Лара може да използва като оръжия различни бутилки, празни консерви и т.н. като ги превръща в коктейл Молотов, експлозив или димка, за сметка на малка част от ресурсите, които носи със себе си.
Освен ъпгрейтването на оборудването, което е значително по-усложнено в сравнение с предишната игра, същото важи и за дървото на уменията. Сега имате три основни клона, Сървайвълист, Ловец и Войн. До към края на играта ще успеете вероятно да отключите почти всички умения. Моят съвет за по-бързо развитие е първо отключете уменията, които Ви позволяват да трупате повече опит и ресурси. Така ще ускорите отключването и на останалите.
История и геймплей на играта
В Rise of the Tomb Raider имате основна сюжетна линия, която може да следвате директно без да се занимавате със странични неща. Тогава играта ще бъде относително кратка. Това обаче не е истинският смисъл на Tomb Raider, където основното винаги е било изследването и откривателството. С течение на геймплея поетапно ще отключвате нови и нови местности, които са означени и ясно разграничени една от друга. Можете директно да преминете през местността изпълнявайки основния куест, но правилният начин е първо да изследвате всичко, да откриете повечето скрити пещери, гробници, предмети и бонус мисии. Тук е и моментът, в който геймплеят влиза в противоречие със сюжета на играта, тъй като в повечето случай според основния куест, Лара трябва да свърши нещо абсолютно неотложно, което често пъти е на живот и смърт. Например трябва да спасите Вашия приятел, който е в ръцете на лошите, които всеки момент ще му отрежат главата. Обаче не, не, аз първо ще обиколя цялата карта, ще намеря всички предмети, ще прочета всички документи, ще прекарам часове в изследване на няколко гробници и пещери и чак тогава ще отида да го спасявам.
Като изключим факта, че ако приемете по този начин действията на Лара изглеждат абсурдни, играта всъщност предлага много интересно съдържание, десетки пещери и гробници и изследването на различните местности е крайно забавно. Особено ако сте от този тип хора, които умеят да игнорират непосредствените си задачи, за да се отдадат на нещо странично.
Малка критика имам относно тази част от картата посветена на това, което би трябвало да представлява изоставената съветска база. Като цяло от Crystal Dynamics не са успели да уловят типичното съветско усещане. Можеха да сложат малко панелни сгради, характерни за епохата или да има изоставени танкове и прочее. Действително съществуват неща като статуи на Ленин, но като цяло липсва типичното соц усещане, на което сме били свидетели в някои игри като Half-Life 2 например.
Графика и системни изисквания:
В графично отношение Rise of the Tomb Raider е една от най-добрите игри, които съм играл. Тези от Вас, които следят статиите посветени на хардуер знаят, че използвам играта като един от тестовете за всички конфигурации, които правя. Играта може да върви и на по-слаби машини, но ако искате да се радвате на всички графични екстри и особено ако желаете да сте с включена опция за Anti Aliasing, трябва да разполагате с много сериозен хардуер.
В заключение новата Rise of the Tomb Raider e чудесна игра за феновете на жанра. Системата за ъпгрейти и екипировка е усъвършенствана, картите предлагат много предизвикателства и предразполагат към откривателство. Студеното сибирско време донякъде нарушава типичната атмосфера и усещане, с което сме свикнали в игрите за Лара Крофт, но като цяло графиката е една от най-добрите, на които съм бил свидетел.
Blog Search
Blog SearchPopular Articles
Popular Articles
20 от най-добрите безплатни игри за PC - част 1
Mar 23, 2017
Инструкции за каране и употреба на ховърборд
Nov 22, 2016
Ревю на камери PoPcam
May 31, 2016
Blog Archive
Blog ArchiveКатегория
КатегорияRecent Articles
Recent Articles
ТОВА ЩЕ БЪДЕ КУТИЯТА НА НОВОТО МИ РС
Nov 02, 2024