Опитвам новата Radeon RX 6600XT заедно с ултра-бюджетното PC
Опитвам новата Radeon RX 6600XT заедно с ултра-бюджетното PC

Опитвам новата Radeon RX 6600XT заедно с ултра-бюджетното PC

Sep 06, 2021 Home , Андро влог

Здравейте хора,

в днешната статия ще се спра на два основни въпроса. Първият очевидно е видео картата на AMD – Radeon RX 6600XT. Това е средният клас видео карта от най-новата шест-хилядна серия на AMD, която идва около половин година след премиерата на Nvidia 3060 - същия клас видео карта от Nvidia. Втората тема, която ще засегнем е новото ултра бюджетно РС, с процесор Ryzen 5 5600G. Преди няколко седмици направих ревю на този процесор и тази конфигурация и тогава установихме, че те имат много добри възможности, като се има предвид отсъствието на външна видео карта. Но още тогава исках да подчертая колко лесно това РС може да се ъпргейдне и да стане истински геймърски звяр с добавянето на една подходяща видео карта. Именно това ще направим днес ще използваме ултра-бюджетното РС като тестова платформа за RX 6600XT. 

И така нека започнем първо с въпроса какво представлява RX 6600XT. Към настоящия момент тя е последната от шест-хилядната серия на Radeon картите.

 

 

 

 

Като официална цена от 379 щатски долара тя би трябвало да се нареди точно между RTX 3060 - стартирала на цени от 329 долара и 3060Ti на 399 долара. И двете компании, AMD и Nvidia все още не са изкарали на пазара техните наистина бюджетни карти например една хипотетична RTX 3050-ка или RX 6500, така че за момента това са най-евтините карти от най-новото поколение на двете компании. 

Знаем обаче, че живеем в странни времена, където имаме недостиг на видео карти и реалните пазарни цени многократно надвишават официално обявените, а също, че много често дадени модели изобщо не могат да се намерят на пазара в определени моменти. Ето защо в момента ще коментирам реалните, пазарни цени, на които картите могат да бъдат закупени в България. И всъщност тук нещата леко се обръщат в полза на 6600ХТ, защото RTX 3060, може да бъде закупена на цени от около 1500-1700лв.,

 3060Ti пък са още по-скъпи и се търгуват около 1900лв. в зависимост от модела. RX 6600XT, може да бъде открита на пазарни цени от около 1000-1300лв.

Тази цена всъщност не поставя RX 6600 ХТ по средата между  RX 3060 и RX3060Ti, ами напротив прави я доста по-евтина от тях. Всъщност нейната цена е по-близка до  GTX 1660 Super, една карта, на която също геймърите гледат като на спасение в този момент. 

 

Имайки всичко това предвид, сега можем да коментираме представянето на RX 6600XT. Самите AMD представят картата като - безкомпромисна за FULL HD гейминг.

 

 

 

 

 

Аз обаче смятам, че една карта, особено на такава цена, през 2021 година трябва да предлага поне някакви 2К и 4К възможности, така че както ще видите проведох редица тестове и на тези резолюции. Също така шест-хилядната серия видео карти на Radeon са първото поколение поддържащо Real Time Ray Tracing. Ето защо на две от игрите - Shadow of the tomb Raider и CyberPunk 2077 - направих тестове и с включен Ray Tracing. 


 

Относно тестовата конфигурация. Това е същото РС, на което тествахме възможностите на процесора Ryzen 5 5600G.

 

 

 

 

Единствената разлика е, че сега наистина сме го направили бюджетно сменяйки дъното с Asus Prime B450M- KII и също с по-бюджетно шестстотин ватово захранване на DeepCool. 

 

 

 

 

 

Причината да използвам дъно за 600лв, миналия път беше както обясних тогава, поради факта че тествах процесора преди официалната премиерна дата и имаше много малко налични дъна със съответния BIOS ъпдейт. Сега вече това не е така. Конфигурацията е също с шестнадесет гигабайта RAM работещи на 3200MHz. 

 

Самата видео карта, която ще използваме за днешния тест е в изпълнение на MSI с дуъл фан конфигурация (с два вентилатора).

 

 

 

 

И така време е да видим как този геймърски компютър с нашата видео карта се справят с някои от най-популярните игри. Ще започнем с по-лекички е-спорт игрички и ще ескалираме постепенно до най-тежките трипъл ей заглавия. 


 

Първа в  списъка е CS:GO. Използвах прословутия FPS бенчмарк на играта и последователно тествах на максимални настройки на трите възможни резолюции. Виждате между FULL HD и 2K практически няма голяма разлика в средни FPS като и в двата случая е над 400.

 

 

 

 

На 4К още известна като 2160р резолюция обаче, имаме сериозна разлика, като средните кадри за секунда са вече 253. При всички положения обаче това е един много добър резултат, който показва, че дори на 4К можем да играем без проблеми. 


 

Следващата бърза шутър игра е Fortnite. Тук при всички настройки на EPIC виждаме едни добри резултати със средни кадри от 113 на резолюция FULL HD, 67 на 1440р и скромните 37 fps на 2160р. 

 

 

 

 

 

Може да се каже, че ако става дума за кежуъл гейминг картата може да поддържа и 2К, защото кадрите са над 60. Но ако говорим за професионален гейминг, тогава по-скоро бих се придържал към FULL HD резолюцията.


 

Следващата игра е класика, която задължително присъства във всички тестове - GTA V. С всички настройки на максимум може да видите средните резултати на различните сцени от бенчмарка, на трите резолюции.

 

 

 

 

 

Определено играта е плейабъл дори на 4К, но това не бива да ни изненадва, все пак GTA V не е от най-новите заглавия. 


 

Forza Horizon 4 също даде доста добри резулати. Използвах бенчмаркът този път, който представя много добра и подробна информация за теста, отстрани на резултата може да видите и настройките. В общи линии на FULL HD имахме 150 средни кадри за секунда. 114 на 1440р и 69 на 2160р.

 

 

 

 

 

Всичко това при Ultra настройки.


 

Използвах и вградения бенчмарк на играта Horizon Zero Dawn, при Ultimate preset на трите резолюции. Тук както може да видите на FULL HD наистина имаме безкомпромисен резултат със 123 средни кадри за секунда.

 

 

 

 

 

На 2К имаме 69 средни кадри при 38 минимални, което е все пак достатъчно добре. И на 4К при Ultimate preset изкарахме 37 средни кадри за секунда, което вече се движи по допирателната за това да бъде плейъбъл. Нещата биха могли да се подобрят с намаляване на настройките, но аз лично бих се чувствал по-комфортно да я играя на 2К или FULL HD. 


 

И за накрая остават най-сложните за тестване игри. Тези, които имат Real Time Ray Tracing. Там съм провел общо по шест теста на игра, защото на всяка една резолюция съм тествал с и без Ray tracing. 


 

И така може да видите обобщените резултати за Shadow of the Tomb Raider. Използвали сме максимален присет на настройките.  Без Ray Tracing играта е плейъбъл и на трите резолюции, като на FULL HD изкарва 117 средни, 80 средни на 1440р и 40 на 4К.

 

 

 

 

 

Последното е далеч от идеален резултат, но след като е над 30 го броим за плейабъл. Както виждате от диаграмата обаче, не така стоят нещата с включен Ray Tracing. На Full HD играта постигна 59 средни кадри за секунда. Това е бих казал на границата с безкомпромисния HD гейминг. На 1440р вече имаме 38 средни кадри, което е на границата с това да бъде плейъбъл. И на 2160р получихме само 17 средни кадри, което е напълно невъзможно за игра. 


 

Тоест, също като при първото поколение на Nvidia, което поддържаше Ray Tracing и тук, тази опция идва на цената на голямо орязване в представянето на картата.  

 

Най-голямото предизвикателство за нашата видео карта в днешния тест без изненади се оказа Cyberpunk 2077. Както може да видите тя има няколко присета от настройки, като за тестовете на различните резолюции аз използвах Ultra присетът - това е най-високият присет без Ray Tracing и след него имаме Ray Tracing Medium и Ray Tracing Ulra, които планирах да тествам. Е нещата не протекоха точно по план, защото на резолюция 2160р играта изобщо не вървеше дори без Ray tracing. Това не бива да ни изненадва, все пак нека не забравяме, че самите AMD определят картата си като предназначена за FULL HD гейминг, така че една такава нова и изискваща игра като Cyberpunk е нормално да не върви на 4К. Имахме 13 средни FPS.

 

 

 

 

 

На 2К нещата не изглеждаха мнoго по-различно. Имахме 28 средни кадри за секунда, което е доста повече от 13, но все пак играта не беше плейъбъл, тък като се усещаше много накъсано. 


 

Едва на резолюция FULL HD при Ultra присет (без Ray Tracing) играта започна да се чувства нормално. Всички тестове са проведени при каране на мотор в града, което е един от най-тежките сценарии, защото кадрите трябва бързо да се рендърват. При ходене, се получаваха кадри около 60, но в сценария, в който аз тествах получих средни 48 кадъра за секунда. Не е толкова лошо играта се усещаше гладко и безпроблемно за първи път. Реших да видя какво би се случило, ако включа на Ray Tracing Medium присета и за съжаление това се оказа също една невъзможна настройка. Не само че кадрите в секунда спаднаха до 25 средни и всичко се чувстваше накъсано също като на 2К резолюцията, но и самата графика започна да изглежда много странно и неестествено. 


 

Ами хора, какви са изводите ми за новата Radeon RX 6600XT. Това е една не лоша видео карта, на която действително можете да играете почти всичко на максимални настройки на резолюция FULL HD и също така можете да играете значително количество заглавия и на по-високи резолюции като 1440р и 2160р. Реалната цена, на която картата се продава в момента в България я прави значително по-евтина от преките ѝ конкуренти Nvidia RTX 3060 и RTX 3060Ti. Разбира се, последните имат второ поколение Ray Tracing поддръжка, което ги прави малко по-добре представящи се в това отношение, ако това е нещо, което живо ви интересува, но отново казвам, разликата в цената в момента е значителна, което прави RX6600XT атрактивна възможност.

 

Ако не искате да изпускате и други възможности да научите за най-новото в областта на хардуера не забравяйте редовно да следите блогът на Йон Компютърс!