AMD FidelityFX вече наличен и за Xbox в партньорство с Microsoft
21 април 2021 г. – По време на откриващата презентация на събитието на Microsoft Game Stack Live, AMD и Microsoft съобщиха, че инструментът за разработчици AMD FidelityFX сега е наличен за Xbox Series X и Xbox Series S, като част от Xbox Game Developers Kit, заедно с още ъпдейти породени от тясното сътрудничество на двете компании:
AMD FidelityFX е набор визуални технологии с отворен код, достъпен на GPUOpen, който сега може да се използва и от разработчиците за Xbox Series X и Xbox Series S. Инструментът улеснява разработчиците в реализирането на визуални ефекти с високо качество за игри насочени към PC или Xbox конзоли. Той включва технологии като Contrast Adaptive Sharpening (CAS), Variable Shading, както и Denoiser. Геймърите с Xbox скоро ще могат да опитат сами оптимизациите, на които в момента се радват потребителите на компютри с AMD Radeon графика.
- Допълнителните ъпдейти към GPUOpen включват FidelityFX Denoiser, в което е добавено обновление съдържащо денойзинг на сенки.
- AMD Ryzen Processor Software пусна нов Наръчник за производителност, в помощ на разработчиците, за да се възползват максимално от процесорите с AMD “Zen 2” и “Zen 3” архитектури, като включва мострен код. Освен това, AMD пусна нова версия на CPU Core Counts и актуализира ръководството за най-добри практики, за да помогне на разработчиците да извлекат максимума от чиповете с голям брой ядра.
- Microsoft DirectX 12 Agility SDK опростява начина, по който новите DirectX 12 fфункции ще бъдат достъпни за разработчиците, за да ги използват в техните игри. Така разработчиците ще разполагат с удобен начин да „осветят“ нови DirectX 12 функции от предоставените с конкретна Windows ОС. AMD ще продължи да надгражда върху силната поддръжка за DirectX 12 Ultimate във всички AMD RDNA 2-базирани графични карти и DirectStorage за Windows.
HLSL Shader Model 6.6, ъпдейт към Microsoft HLSL (High-Level Shader Language), добавя нови възможности и по-голяма гъвкавост с поддръжка на 64-битови целочислени изчисления, динамично обвързване по източници, производни и семпли на изчислителни шейдъри и още други. За поддръжка на HLSL Shader Model 6.6, който ще бъде достъпен в първото издание на DirectX 12 Agility SDK, AMD пусна специален драйвер за разработчици AMD Radeon Software Adrenalin.