Геймърски волан за под 100лв. - Genesis Seaborg 300
Геймърски волан за под 100лв. - Genesis Seaborg 300

Геймърски волан за под 100лв. - Genesis Seaborg 300

Feb 16, 2021 Home , Андро влог

Здравейте, виртуални джигити, такива,

днес ще ви представя един от най-достъпните гейминг волани на пазара.

Това, което имам днес пред себе си е воланът Genesis Seaborg 300. 

 

 

 

 

 

Започвайки ревюто, трябва да съобразим очакванията си със стойността на този продукт. На цена под и около 100лв, не е редно да го  сравняваме с други, които струват между 400 и 700лв. Реалистични размери, голям градус на завиване, физическо съпротивление на волана, съединител и реалистичен лост за скорости, са все неща, които няма как да очакваме от един такъв бюджетен продукт. 

Правейки това уточнение, нека сега видим какво воланчето на Дженезис ни предлага. По форма и размери то много напомня на Hama Urage Gripz, на което направих ревю преди около година и половина. Диаметърът на волана е 25 см, което го прави доста компактен и удобен, за съхранение. 

 

 

 

 

 

Той е пластмасов, издържан в черно и червено, какъвто е отличителният стил на марката Natec Genesis. Отпред имаме карбонов финиш, който е добър естетически акцент. Черната част от захвата е гумирана, докато червената си е гладка пластмаса. 

Контролерът се свързва с USB към компютъра и е съвместим с всеки Windows от XP насам. За тези, които ще попитат, дали става за playstation или друг вид конзола, ще кажа, че в официалния  сайт пише, че поддържа единствено Windows базирани операционни системи. 

 

 

 

 

Иначе инсталацията е много проста на принципа plug and play. Просто свързвате USB-то към компютъра и малкото кабелче на педалите към самия волан и сме готови.

 

 

 

 

Педалите са два, на единичен пад, който има гумирани крачета за по-добро сцепление към пода. 

 

 

 

 

 

Техният ход е достатъчно голям, за да създаде реалистично усещане и също така оказват достатъчна съпротива при натискане. 

Самият пад, въпреки гумираните крачета, е възможно да се пързаля по пода при по-интензивно натискане и е добре да помислите как да го застопорите.

 

 

 

 

 

Слагането на кутия или друг предмет между стената и педалите, така че да има на какво да се подпрат е добра идея. 

Воланът има обща ротация от 180° или по 90° във всяка посока. За предизвикателствата свързани с това ще говорим след малко, но както вече казах в този ценови диапазон е нормално да очакваме такива параметри, това не ни изненадва.

 

 

 

 

 

Нямаме функцията Force Feedback или иначе казано силово съпротивление на волана, което изисква сложна механика и електроника и присъства при много по-скъпо струващите волани. За сметка на това има двузонова вибрация. Тя се включва, когато караме през неравности или се блъскаме и допринася за малко повече реализъм. 

Воланът на Genesis има 3 основни разлики в сравнение с познатия ни Hama Urage Grips. Първата и най-очевидна е, че Seaborg 300 притежава лостче за скорости.

 

 

 

 

 

Казвам лостче, защото това не е реалистичен лост с позиции за скоростите, а представлява просто ръчка с два превключвателя напред и назад. И все пак този лост може да се ползва в някои игри за ръчно сменяне на предавките. Както и останалите бутони, той може да се настрои да отговаря и за каквото друго си решите. При всички положения внася още малко реализъм и е предимство, че го има. 

Втората разлика и може би най-голямото предимство на Seaborg 300 е системата му за закрепяне. Той разполага със същите вакууми като Urage Gripz, които между другото, на гладка повърхност се закрепят много здраво.

 

 

 

 

 

Вакуумите не изискват някакво време за монтаж, просто слагате волана и го махате също толкова лесно. 

Все пак обаче за много хора те може да не са достатъчно надежден монтаж. Ако например карате по-интензивно или ако повърхността на масата им не е толкова гладка и вендузите не се закрепят много силно. Тогава на помощ ни идва ето тази стяга или клампа, с която още по-здраво може да закрепите волана за масата си.

 

 

 

 

Веднъж стегнете ли винта, волана няма на къде да мърда.

 

 

 

 

 

Ваш е изборът, дали да използвате предоставената в комплекта стяга или не, но е много готино да се види, как едно такова просто решение, елиминира един от основните недостатъци на подобен тип волани. 

Третата характерна особеност на Seaborg 300, която го отличава от Urage Gripz е разположението на бутоните. И тук според мен е основната му слабост.

 

 

 

 

Той има два бутона в предната част на захвата и още два в задната част. Те наистина са лесни за достъп, но също толкова лесно е да ги натиснете инцидентно в моментите на по-интензивно шофиране. За сравнение Urage Gripz  има всичките си бутони разположени във вътрешната част на волана, а не върху захвата.

 

 

 

 

В добавка Seaborg 300 разполага с два джойстика, които имат четири позиции. Те следва да играят ролята на общо осем програмируеми бутона, но честно казано на са супер удобни. Щях да се радвам повече, ако бяха отделни бутони. 

Страничните превключватели все пак са доста подходящи за игри като Euro Truck Simulator 2, защото там нямате толкова интензивно въртене и можете да ги настроите да включват мигачите, фаровете, чистачките и т.н. Удобството идва от това, че може да ги натискате без да вдигате ръце от волана.

При игри като Forzza Horizon 4, обаче постоянно ми излизаше фото модът, или разни други менюта,  защото по подразбиране са зададени на някои от тези странични бутони. За да може да играете нормално, трябва да изключите всякакви назначения от тях. 

Доста са удобни и страничните педалчета, които в спортните коли се използват за смяна на скоростите. 

 

 

 

 

 

В игрите, може да си ги настроим да вършат каквото преценим, ако не искаме да сменяме скоростите с тях. Например на Eurotruck Sumulator 2 съм си сложил едното да ми е за подаване на къси-дълги-къси-дълги, а другото да са ми чистачките. Това лично за мен подобрява чувството за реализъм, защото съвпада горе-долу с разположението на тези лостчета в реален автомобил. Фаровете ви са от ляво, чистачките от дясно и вече почваме да се чувстваме като истински тираджия - няма шега няма майтап!

 

Няколко думи за ъгълът на завиване и как да конфигурираме волана в настройките на различните игри. Когато преди година и половина правих ревюто на другия волан, който имаше същия относително малък ъгъл на ротация, обясних, че на игри като Eurotruck Simulator 2, това води до ефекта, при който съвсем незначително поместване на волана води до голям оборот при виртуални волан в играта. Ето и тук демонстрирам същото нещо. Логично е да е така, защото нашия може да се завърти само на 90° в едната посока, докато реалното кормило на камиона има ход от повече от 360° наляво или надясно.

 

 

 

 

 

Тогава, което не знаех беше, че един от начините да се справим с проблема е като използваме настройката за не-линеарност. При нея завъртането на волана от наша страна не се отнася линейно - тоест право пропорционално на завиването на волана в играта. Не-линеарния ефект води до по-леко завъртане в началния ход и прогресивно увеличаване на завъртането с хода на волана. На Euro Truck Simulator 2 давам опцията за не-линеарност до края.

Ефекта е, че леките корекции и завои вече можем да ги правим малко по-спокойно завъртайки волана малко повече. Това ни дава по-голяма прецизност и повече чувство за реализъм, за разлика от линейното въртене, където буквално  трябваше да местим кормилото с по няколко милиметра в едната посока при по-малките корекции. 

Игрите разполагат и с други настройки за конфигуриране, като мъртва зона - така наречения свободен ход и т.н. Всичко това вие може да си го настроите така, че воланът да се чувства максимално добре при всяка една отделна игра. 

Като цяло не-линеарността ми помогна да играя относително нормално дори високо-интензивен рейсинг симулатор като Forzza Horizon 4. С малко повече практика мисля, че бих могъл да играя тази игра не по-зле отколкото с клавиатура или контролер. 

 

Цялостното ми заключение е, че воланът Genezis Seaborg 300 е една доста добра възможност за тези, които търсят подобен контролер на цена под 100лв. Той е компакен и удобен, добре изглеждащ и направен от качествени материали.

 

 

 

 

 

Има гумиран захват, лостче за скорости и стабилни вакууми за закрепяне, а допълнителната стяга идваща в комплекта ви помага да постигнете още по-стабилен монтаж. Разположението на някои от допълнителните бутони можеше да е малко по-добро, което е и единствената ми критика към продукта. 

        

Ами хора, надявам се, че тази статия е била интересна и полезна за вас. Ако е така не забравяйте да посещавате редовно блогът на Йон Компютърс, където винаги ще откриете интересна информация за най-новото от света на геймърската периферия. До следващия път!