Колко добре се справя ново PC LGA1200 за 500лв.
Преди няколко седмици направих едно ултра-бюджетно РС за 500лв, с всички части купени чисто нови. Този компютър базиран на новия модел процесор Intel Pentium G6400 на сокет LGA1200, 8GB рам памет и SSD диск, по-скоро влиза в категорията “Офис РС”, отколкото геймърски. Въпреки това обаче, ще е интересно да видим как би се справил с някои от по-леките популярни заглавия, а също и с обичайните бенчмаркове.
И за да направим нещата още по-интересни, след като приключих с тестовете реших да му добавя и една бюджетна видео карта - GTX 1650. Тъй като тази карта струва 300лв, с нея цената на РС-то би нараснала на 800лв. Ще е интересно да разберем колко добре би се справило едно РС с подобен бюджет и съвременни части първа ръка.
Нека разбира се да започнем с тест на самия процесор на Cinebench R15. Тук, очаквано получихме доста скромен резултат от 430 точки, на Multi-core теста.
За да погледнем нещата в перспектива ще дам сравнение с процесора AMD RYZEN 3 PRO 4350G MPK, който тествах наскоро, той изкара цели 970 точки на Multi-core. Все пак нашето процесорче има едва две физически ядра с четири треда. Silgle-core теста даде резултат от 169, което вече доста го приближава до 4350G, който е изкарал 175 точки. Имайте предвид, че все пак това сравнение го давам само информативно, за да може да се направи някакво сравнение, иначе двата процесора са в различни класове и 4350G струва около 300лв, докато Пентиума е едва 120лв. Така, че е нормално да има съществена разлика, особено при Multi-core.
На Cinebench R20, нашият процесор изкара 973 точки на Multi-core и 372 на Single - Core.
Отново, ако решим да го сравним с Ryzen 3 4350G получаваме по-голяма разлика на Multi-core отколкото на Single.
Сега, нека видим как нашето РС, все още във варианта си за 500лв, само с вградената UHD
610 Интелска графика, ще се справи с някои популярни игри. Започвам с може би най-популярната и най-лека от изброените - League of Legends. Както ще видите, това е една от малкото игри, които реално могат да бъдат играни с тази графика. На средни настройки лигата вървеше с 68 средни кадри за секунда, при спадане до 0,5 (интересено) минимални и качване до 82 максимални кадри за секунда.
Следващата игра, която реших да пробвам естествено е CS:GO. На минимални настройки получихме резултати, които според мен са под минимума за тази игра. На бенчмарк картата се получиха средни 27 кадъра за секунда, т.е. под 30fps, което е нещо като минимума, за да кажем, че играта е плейъбъл. Според мен през по-голямата част от времето се движеше с повече кадри за секунда, но при димките спадаше до 2-3 кадъра, което се отрази на крайната оценка доста значително.
Друга игра, която искахте да пробвам беше Euro Truck Simulator 2. И това беше втората игра, която всъщност успя да се играе нормално. Макар и на минимални настройки играта вървеше стабилно с 31 средни при 30 минимални и 37 максимални кадри за секунда.
Тук нямаме сериозни спадове, което е добре.
GTA V е друго заглавие, което реших да пробвам само с научна цел. Не че съм се надявал на някакъв приемлив резултат. При резолюция FULL HD и минимални настройки, средните кадри за секунда на различните сцени варираха от порядъка на 15-16 кадъра.
Което е много под минималното, за да кажем, че играта може да върви нормално. Пробвах при резолюция 720р и тогава получихме вече резултати близки до 30.
Все пак ми е трудно да кажа, че играта би се играла нормално дори при тази резолюция.
И накрая на този експеримент реших да пусна и Unigine Superposition и тук на High настройка получихме само 323 точки.
Самата картина върви с 2-3 кадъра за секунда. Реших да пробвам и на още по-ниска настройка - medium и тук нещата не се подобриха кой знае колко, но резултата вече беше 458.
Както виждате РС-то в този му вид общо взето ще види зор даже и с CS. Единствено лигата и Euro Truck Simulator 2 може да се каже, че вървяха като хората. Какво обаче би станало, ако добавим една съвременна бюджетна видео-карта каквато е Nvidia GTX 1650? С нея, общата стойност на РС-то както казах в началото, става около 800лв. Но тук вече възможностите му да влезе в ролята на геймърска машина значително нарастват.
На Superposition вече изкарахме 5175 точки на High и 1886 точки на Extreme.
На CS:GO получихме чудесните резултати от 263 средни кадри за секунда при ниски настройки и 212 средни кадри при високи настройки. Това са си вече резултати достойни за Е-спор.
На GTA V изкарахме средни кадри между 90 и 70 при резолюция Full HD и максимални настройки, без Anti-Aliasing.
Euro Truck Simulator 2 “летеше” със 100 средни кадри за секунда при 76 минимални и 580 максимални при това графичните настройки бяха сложени на максимум.
Ето и няколко игри, които не бяха тествани на вградената графика.
SnowRunner. Още една игра с камиони, която освен всичко друго в последните месеци цъкам на стрийма ми. За разлика от Euro Truck Simulator, SnowRunner има сериозна графика, която аз тествах на максимум с изключен Anti-aliasing. Получиха се 58 средни кадри за секунда при 41 минимални и 136 максимални.
Все пак тези детайлни природни картини искат своето и аз бих намалил графичните настройки с една идея за стабилни над 60 кадъра в секунда.
Fortnite е супер популярната Battle Royale игра, която е добре ако може да върви с повечко кадри в секунда. Тествах на Competitive настройки - за тези, които не знаят, това е всичко на минимални с изключение на viewing distance, която е на максимални настройки. Получихме не лош резултат от 123 средни кадри за секунда, 28 минимални и 193 максимални.
Като изключим, че спада ни е бил доста голям, като цяло резултата изглежда ок.
И накрая играх малко и Battlefield V. При настройки на Ultra без Anti-aliasing, получих средни 42 кадъра за секунда при 31 минимални и 52 максимални.
Не е лошо, като за компютър струващ 800лв.
И така хора, това беше моят тест на компютърчето, което сглобих миналия път, с и без един сериозен ъпгрейт - видео картата GTX 1650. Надявам се статията да ви е харесала и да е била полезна за вас. Ако е така не забравяйте да следите редовно блогът на Йон Компютърс, откъдето можете да се информирате за всички новости в областта на хардуера и гейминга.