Колко добро е бюджетното РС 2020
Колко добро е бюджетното РС 2020

Колко добро е бюджетното РС 2020

Mar 03, 2020 Home , Андро влог

Здравейте, хора,

в миналата статия ви показах, как сглобих бюджетна конфигурация ориентирана към FULL HD гейминг, на базата на Intel Core i3 9100F и GTX 1650 Super. Днес е време да разберем, колко добре този хардуер ще се справи с игрите и бенчмарковете.

 

Важно е да отбележа, че тествах първоначално 16 гигабайтовата версия, за да получа оптимален пърформънс. След това отстраних едната плочка и повторих тестовете само с 8GB RAM,  за да направя сравнение. Започвам с резултатите на версията с двете плочки, а в края на клипа ще кажа няколко думи за това, как резултатите се повлияват от по-малкото рам и липсата на дуъл ченъл.


 

Започваме с тест на Cinebench R15. Тук получих 650 точки на Multi-core и 178 на Single Core. 

 

 

 

 

На по-новия тест Cinebench R20, получих също доста добри резултати 1609 точки на Multi-core и 428 на Single-core.

 

 

 

 

 Вторият бенчмарк е насочен главно към представянето на видео картата. На Unigine Superposition получихме резултат от 6628 точки на High 

 

 

 

 

настройки и 2312 на Extreme настройки.

 

 

 

 

 

С това приключвам синтетичните тестове и е време да видим как машината ще се справи на някои от най-популярните игри. 


 

Първата игра е любимата на поколения геймъри CS:GO. Вслушах се в съветите на някои от вас, хора в коментарите и този път тествах играта не играейки на нивото Nuke с ботове, а използвайки специалната бенчмарк карта за тестване на FPS. По този начин ще имаме по-обективна представа за резултатите, защото за разлика от играта с ботове, където всяка игра малко или много е различна, то тук при бенчмарк картата всеки път имаме едни и същи събития в точна последователност и така по-лесно ще можем да правим и сравнения в бъдеще между тази и други конфигурации. И така тестът беше проведен естествено при резолюция FULL HD и всички графични настройки сложени на максимум. Получихме 256 средни кадри за секунда, при 53 минимални и 350 максимални. 

 

 

 

 

 

Доста добре, няма да имате никакъв проблем с CS:GO  дори на максимални настройки и ще има смисъл да се ползва с високо-честотен монитор работещ на 144Hz. 


 

Колко от вас цъкат Рол Плей във FiveM сървъри на GTA V? Напоследък този вид игри набраха много голяма популярност в българското интернет пространство, дори аз самия цъкам в Turbo RP сървъра от време на време. Всичко това обаче превръща една доста стара игричка, като GTA V, в отново доста популярна. А макар и старичка, тя винаги е представлявала сериозно предизвикателство за всеки хардуер. Проведох теста на максимални настройки без Anti-aliasing при резолюция FULL HD и това което получихме бяха резултати близки до средни 100 кадъра за секунда. Може да видите.

 

 

 

 

 

Доста добре. 

Следващата игра е също супер популярна през последните две години - разбира се говоря за Fortnite. Дори аз я цъкам от време на време в моя стрийм. Тук при всички настройки на EPIC получихме 88 средни кадри за секунда, 66 минимални и 104 максимални. 

 

 

 

 

Имайте предвид, че нарочно слагам настройките на максимум, за да видя как би се държала картата при максимално натоварване. Разбира се, повечето хора играят на competitive настройки, където кадрите за секунда биха били дори още повече.

И… на къде без кака Лара Крофт, и Shadow of the Tomb Raider. Това е първото три пъти “А” заглавие, което тествам на нашата бюджетна конфигурация. Настройките бяха на максимум без Anti-aliasing. Получихме 63 средни кадри за секунда при 9938 рендърнати кадри. 

 

 

 

 

 

Последната игра, която тествах  е също три пъти “А” заглавие, може би най-тежкото и същевременно впечатляващо в графично отношение. Говоря естествено за Battlefield V.

Тук всички настройки бяха на Ultra, така че максимално да натоваря нашата конфигурация и същевременно да се насладя на графичната феерия, на която играта ни прави свидетели. 

Тук за първи път получих резултати, които не могат да се нарекат точно оптимални. Макар и да не усетих никъде насичане и като цяло геймплея да беше много гладък, то все пак средните кадри за секунда бяха измерени на 47, при 36 минимални и 61 максимални. 

 

 

 

 

 

Тоест ако сериозно играете Battlefield V, аз все пак бих препоръчал леко да намалите настройките. 


 

Преди да направя обобщението за нашето бюджетно РС искам да адресирам въпросите във връзка с рам-та и дуъл ченъла. Както знаем РАМ-та, нейната честота и това дали се ползва дуъл ченъл или не имат доста съществено значение, когато става дума за Ryzen (AMD) конфигурация. В случая на Intel конфигурация, представянето на процесора не се повлиява в толкова голяма степен от тези фактори. Реших да си направя експеримент и да повторя всичките тестове, само че с една плочка от 8 GB RAM. Не ви показах резултатите в паралелни графики, защото разликите бяха доста незначителни. В повечето игри и бенчмаркове разликата беше в рамките на статистическата грешка и се изразяваше в няколко средни кадъра за секунда. При Battlefield например получих точно 47 средни кадри за секунда колкото и на теста с 16 GB RAM. 

Най-голяма беше разликата при GTA V, единствено там тя беше над 10 кадри за секунда средно и ще ви покажа сравнителна графика със 16 GB и дуъл ченъл, срещу 8 GB и сингъл ченъл.

 

 

 

 

 

Ами хора това беше представяне на възможностите на нашето ново бюджетно РС.

Надявам се, че статията е била забавна и полезна за Вас, ако е така не забравяйте редовно да следите блогът на Йон Компютърс, за да не пропускате новостите в областта на хардуера.