Radeon RX 5700XT VS Nvidia RTX 2060 Super
Radeon RX 5700XT VS Nvidia RTX 2060 Super

Radeon RX 5700XT VS Nvidia RTX 2060 Super

Nov 10, 2019 Home , Андро влог

Здравейте хора,

преди две седмици сглобих едно много яко РС с новия процесор на AMD от третото поколение на Ryzen това беше 3800Х и както ви обещах, днес ще тествам на него две също съвсем нови видео карти. Това са Radeon RX 5700XT и Nvidia GeForce RTX 2060 Super. Какво е характерно за тези две карти, те и двете са ъпгрейтнати версии на вече съществуващите RX 5700 и RTX 2060 и ще е интересно да се види колко по-добри са.

 

Какви са тестовете които подбрах за днес и защо? Първо ще започна с три синтетични теста - традиционният Cinebench R15 и малко по съвременния Cinebench R20. Това ще са единствените тестове, които не засягат видео картите. След това съм подбрал разбира се Unigine Superposition и нататък следват игрите. Този път броя на игри е намален поради значителното увеличаване на тестовете, които се налага да направя. Освен че имаме две видео карти, на някои от игрите и бенчмарковете съм тествал по три различни резолюции. Тъй като тези карти са от висок клас вече не е удачно да се тестват само на fullHD, ами е хубаво да се види и на 2К и 4К резолюция. Особено 2К или още 1440р е много популярна резолюция, на която с тези две карти е напълно ок да се играе, както ще видим след малко. 

 

И така нека първо видим как се справи нашият процесор. Със своите осем ядра и шестнадесет треда, той направо отнесе стария бенчмарк Cinebench R15, изпълнявайки теста за броени секунди. На Multi-core теста постигна невероятните 2155 точки, а на Single-Core 210. По-новия Cinebench R20 отне малко повече време, за да бъде изпълнен, но и там резултата беше страхотен - 4969 точки на Multi-core и 519 на Single-core. 


 

Заключението от тези резултати е, че Ryzen 7 3800x e един страхотен процесор, който ще си върви много добре не само с картите, които ще тестваме днес, но и спокойно можем да сложим такива от върховите класове. 


 

Първият тест насочен към видео картите е този на Unigine Superposition. На резолюция Full HD - Extreme настройки получихме и двете карти изкараха много добър резултат над 5000 точки, но виждаме Radeon RX 5700xt взима минимална преднина с около 100 точки.

 

 

 

 

След това проведох теста на 4К Optimise настройка и тук резултатите бяха над 7000 точки, но този път 5700xt взима малко по-голяма преднина с 400 точки пред 2060 Super. 

 

 

 

 

 

Първите две игри, които ще тествам днес са леки Е-спорт заглавия. Знам, че дори да притежавате супер мощна машина, това не означава, че няма да играете на CS:GO или Fortnite. 

 

На CS:GО  се получиха много добри резултати, практически средния FPS и на двете карти беше еднакъв - 259 кадъра за секунда, 5700XT има малко по-добро представяне при минималните кадри, докато 2060 super е достигнала до малко по-високи стойности на максималните кадри за секунда.

 

 

 

 

 

Това разбира се са много незначителни разлики и тук можем да обявим, че резултата е равен. 


 

При Fortnite настройките бяха сложени на максимум при резолюция FULL HD, също както и при CS:GO. Резултатите на двете карти отново бяха много близки, но този път с лек превес на 5700ХТ. 

 

 

 

 

 

Средно тя е изкарала с около 10 кадъра за секунда повече от 2060 super. За мен лично е странен феномен, че 2060-ката обаче е достигнала до по-високи максимални и минимални кадри. 


 

Следващата игра е GTA V, един класически бенчмарк, на който сме тествали всички машини. Този път обаче проведох теста на няколко резолюции при максимални настройки и без Anti-aliasing. Първия тест на FULL HD виждаме средните кадри за секунда на общо петте сцени. Тук имаме значително превъзходство на 5700ХТ, но резултата и на двете карти е забележителен - над и около 100 FPS.

 

 

 

 

Следва тест на 1440р резолюция. Тук резултатите на 5700ХТ бяха доста близки до тези при FULL HD и отново се задържаха над 120 FPS на всички сцени. 

 

 

 

 

 

2060 super също не отбеляза голям спад - с около 10 средни кадъра за секунда на всяка сцена. Разликата между двете карти обаче е осезаема. 


 

Накрая реших да тествам на най-голямата резолюция, която можеше да се включи - 4096х2160 пиксела. 

 

 

 

 

 

Това са наистина страшно много пиксели и голямо натоварване за видеокартите. 5700ХТ се държеше геройски над 60 кадъра за секунда, в повечето случай даже около 70 средни кадри. При 2060 super, обаче на повечето сцени се забелязва падане под 60, а на една от сцените дори под 50 кадри за секунда.  


 

Но така е GTA V винаги е бил труден тест, а не забравяйте, че в случая умишлено не включвам никакъв Anti-Aliasing, защото ако го включа ще се получат невъзможни резултати. 


 

До тук тествахме две Е-спорт заглавия, една класическа игра като GTA V и сега е редно да включим две ААА (три пъти “А”) заглавия, за да видим наистина колко добре се справят двете карти със съвременните графични предизвикателства. Игрите, за които говоря са естествено Shadow of the Tomb Raider и Battlefield 5. Тук обаче нещата се усложняват още повече, защото двете игри поддържат Real Time Ray Tracing, а едната от нашите карти е RTX 2060 Super. Това означава, че освен нормалното сравняване на двете карти на трите резолюции, аз проведох и паралелен тест с включен Ray Tracing за да видим тогава как ще е пърформънса. 


 

Започваме с Кака Лара Крофт и Shadow of the Tomb Raider. При най-ниската резолюция - FULL HD на максимални настройки и без Anti-aliasing получихме следните резултати.

 

 

 

 

119 срещу 107 средни кадри за секунда и разлика от около 2000 общо реднърнати кадри. Предимството е на страната на 5700ХТ. Интересно е какво се случва когато включим Ray Tracing с качество на Ultra.
 

 

 

 

 

Виждаме средните кадри на 2060 Super спаднаха от 107 на 71. 71, все пак е един доста добър фреймрейт, с който спокойно и гладко може да играете, така че имаме потвърждение, че поне на тази резолюция спокойно можете да играете с включен Ray Tracing. 


 

По-нататък се получи нещо странно, което и друг път ми се е случвало с Shadow of the Tomb Raider. При 5700XT ми беше възможно да вдигна резолюцията само до 1440р. Отново бяхме на Hight Preset и този път получих 84 средни кадри за секунда и около 13 хиляди рендърнати кадри. Не ми беше възможно да вдигна резолюцията до 4К, а при 2060 Super, по неясна причина нямаше как да вдигна резолюцията на повече от 1080р.


 

За щастие нещата не стояха по този начин при Battlefield 5, там успях да тествам и на трите резолюции. Във всички случай настройките бяха на Ultra.


 

И така при резолюция FULL HD, без включен Ray Tracing за Nvidia-та изкарахме впечатляващи резултати и за двете карти - над 100 средни кадри за секунда.

 

 

 

 

При 5700ХТ те са значително повече, даже минималните кадри не падат под 100. При включен Ray Tracing кадрите значително намаляват при 2060 Super, но все пак се държат на средни 68 и играта се играеше лесно и приятно. 

 

 

 

 

Следващата резолюция 1440р имаме също много добри резултати  - близки до 100 кадъра за секунда и за двете карти, което разбира се е много радващ факт. 

 

 

 

 

Тези от вас които притежават 1440р монитори могат да са щастливи, защото тези карти спокойно поддържат нормален геймплей на такава резолюция. При включен Ray Tracing за 2060 supe,r обаче нещата вече отиват на границата със средни кадри за секунда под 60.

 

 

 

 

 

Според мен 2060 super е карта, която е предвидена да може много добре да играе игри на 2К без Ray Tracing или на FULL HD с Ray Tracing. Това е според мен нейния смисъл и нейната пазарна ниша. Що се отнася до 5700ХТ, тя изобщо не поддържа Ray Tracing, но за сметка на това е с една идея по-мощна при конвенционалното рендърване на графиката. 



 

Последния тест, който проведох беше на резолюция 4096х2160 - максималната поддържана от монитора, който ползвах за теста - тук при настройки на Ultra, нещата вече изглеждат сякаш сме прехвърлили лимита на нашите две карти.

 

 

 

 

5700ХТ поддържаше средни кадри от 44, което все пак е допустимо, макар че на моменти се усещаше сериозно насичане, развалящо усещането за гладка игра. Изненадващо тук с 2060 Super получих малко по-добър резултат от 48 средни кадри за секунда, но като цяло не бих играл Battlefield 5 на 4К с никоя от двете карти, това е сигурно. Накрая просто за експеримента пуснах и Ray Tracing-a на 2060 Super, където вече се получиха резултати под 30 кадъра за секунда.

 

 

 

 

 

В заключение мога да кажа, че Radeon RX 5700XT и Nvidia GeForce RTX 2060 Super са две карти доста близки по пърформънс с насоченост към тези геймъри, които искат да цъкат на резолюция 1440р или казано още 2К, една резолюция, която става все по популярна сред геймърите и започва да се налага все повече. 5700ХТ e малко по-мощната от двете, както се видя в повечето тестове, като на някои от игрите разликата беше доста минимална, докато при други бе по-значима. RTX 2060 Super, обаче има друг коз в ръкава си - поддръжката на Real Time Ray Tracing, в повечето случай ще може да се възползвате спокойно от тази екстра, ако играете на FULL HD. 


 

Ами хора, надявам се, че този клип е бил интересен и полезен за вас. Нека не забравяме да благодарим на партньорите ми от Йон Компютърс, линкове към двете версии на конфигурацията ще намерите в описанието. 


 

А ние ще се видим отново скоро, чао! 

 

 

 

Версията с RTX 2060 Super Версията с RX 5700 XT