Колко добро е новото бюджетно РС
Колко добро е новото бюджетно РС

Колко добро е новото бюджетно РС

Jun 05, 2019 Home , Андро влог

Здравейте хора,

в миналата статия ви показах как сглобих новото ми предложение за бюджетно РС в средата на 2019г. В основата на тази конфигурация са процесорът Intel Core i3 9100F и видео картата Radeon RX 570 8GB.

 

 

 

Сега идва дългоочакваният момент, в който ще разберем колко точно добре се справя това РС с игрите и бенчмарковете.

 

Нека започнем със синтетичен тест на нашия процесор. Той е четириядрен без хайпер трединг, с базова тактова честота от 3.6GHz и буустова честота достигаща до 4.2GHz.

 

 

 

 

При тест с бенчмаркът Cinebench R15 получихме резултати от 578 точки на multi-core теста и 152 точки на single-core.

Вторият синтетичен тест, който ще ползвам, натоварва предимно видеокартата. Това разбира се е Unigine Superposition. Тук на Extreme получихме 2308 точки, а на high настройки цели 5243 точки. 

 

 

 

 

 

 

Температурата на видео картата, обаче достигна до 88°С. 

 

 

Следващият много съществен тест е играта е GTA V. Пуснах бенчмарка при максимални настройки без anti-aliasing и получих следните средни кадри за секунда. 

 

 

 

 

 

Това показва, че играта може да върви много добре на това РС дори на тези високи настройки.

 

И за къде без Кака Лара Крофт и Shadow of the Tomb Raider. Това както знаем е едно от най-сериозните графични предизвикателства, такива са всички игри от поредицата. Тук при най-висок присет и с изключен anti-aliasing достигнахме до 55 средни кадри за секунда при 8558 рендърнати кадри.

 

 

 

 

 

Честно казано усещането ми е такова, че ако трябва аз лично да играя играта бих намалил още малко част от настройките с цел да получим стабилно над 60 средни кадри за секунда.

 

Когато си взимаме бюджетно РС за около 1000лв, то почти сигурно ще го използваме за по-леките е-спорт заглавия. Да, но знаем, че при тях е важно да имаме висок FPS и просто да поддържаме 60 кадъра не е достатъчно. Нека видим как ще се справи нашата машинка и започваме с CS:GO. Тук при максимални настройки получихме цели 177 средни кадри за секунда, при 144 минимални и 293 максимални.

 

 

 

 

Това както може би се досещате е чудесно за играчите на CS:GO, които държат да имат над 140 FPS.

 

Доста добре изглеждаха нещата и на Fortnite с всички настройки на EPIC. Тогава  имахме 70 средни кадри за секунда и 93 максимални.

 

 

 

 

 

Все пак тези 27 минимални леко ме притесняват и говорят за това, че на моменти е имало спад, за това аз лично бих си поиграл още малко с настройките, така че да се натъкми оптималния баланс между графиката и пърформънса.

 

Подобно беше положението и при Apex Legends, още една игра, която отново тествах на максимални настройки. И тук имахме добър резултат на средните кадри от 74 и 126 максимални. 

 

 

 

 

 

Минималните от 24fps говорят, че може би е по-добра идея настройките да се намалят с една идея, защото от време на време се усещаше леко насичане.

 

При Battlefield V първоначално реших смело да пробвам на Ultra присет, но не се получи. Все пак това е една от най-изискващите заглавия в момента. Ето защо проведох теста на Medium настройки. Получихме 55 средни кадри за секунда при 36 минимални и 62 максимални.

 

 

 

 

Имайте предвид, че дори при средни настройки играта продължава да изглежда страшно добре.

 

И накрая реших да пробвам и добрата стара Player Unknown’s Battlegrounds. Нея я тествах на High присет, което не са най-високите, а една степен по-надолу настройки. Тук получих 68 средни кадри за секунда с 28 минимални и 100 максимални.

 

 

 

 

 

Ако трябва сериозно да играете тази игра, аз лично бих свалил настройките с още една степен до средни, за да избегнем този спад, който се усеща от време на време.

 

 

Ами хора, видяхте как се справи нашето бюджетно РС с предизвикателството, на което подлагам всичко конфигурации, които представям в блога. Честно казано, като за бюджетно РС с цена около 1000лв, то определено се справи най-добре от всички бюджетни РС-та, които съм правил до сега. Нямаше игра, която да не може да бъде играна на резолюция FULL HD в повечето случаи на максимални настройки и при най-тежките игри не сме падали под средни.  Надявам се, че сте останали доволни от този тест и също не забравяйте да следите блога на Йон Компютърс, за да сте винаги добре информирани за геймърския хардуер.