Новият бюджетен трепач – NVIDIA GTX 1650
Здравейте, хора,
днес ще обсъдим едно много важно събитие в света на гейминга - появата на новата бюджетна геймърска видео карта от Nvidia - GTX 1650. Премиерата на тази карта беше във вторник 23-ти април и от тогава аз се заех да тествам картата. Останете до края на видеото, за да разберете колко добра е 1650.
Знам, че някои хора може би се чувстват объркани, тъй като в момента паралелно излизат две серии на Nvidia - това са 20-тата серия RTX картите и 16-тата серия, която носи класическото GTX название. Обяснено по най-простия и бърз начин, разликата между двете серии е, че RTX поддържат технологията Real time Ray Tracing, за което имат специално предназначени RT ядра, докато GTX серията е по-бюджетно ориентирана и предлага само традиционно рендърване на графиката без Ray Tracing. Иначе и двете серии са създадени по новата Turing архитектура идваща да замести Pascal - по която са създадени картите от десетата серия. От 16-тата серия вече излязоха картите 1660Ti и 1660, а сега беше ред за истинската бюджетна карта GTX 1650.
Логично тя идва, за да замести GTX 1050 и евентуално 1050ti. Цената ѝ почти съвпада с тази на настоящите модели 1050ti - като започва от около 350лв. и достига за някои модели до 400лв. Конкретния модел който използвах за тест в днешното видео е на Gigabyte и идва на цена от около 360лв.
Няколко думи за спецификациите на новата карта и как тя се отнася към моделите от предишното поколение.
Първо тя е 4 гигабайтова карта, също като 1050 и 1050ti. Може би най-важния показател, който ни интересува са броя на куда ядрата - 896.
За сравнение 1050ti и 1050 3GB версия имат по 768, а 1050 2GB има само 640 куда ядра.
Тоест можем да очакваме сериозно повишение на производителността. В официалния сайт на Nvidia се твърди, че 1650 e със 70% по-бърза от GTX 1050 2GB. Скоростта на паметта при GTX 1650 е 8 gbps, докато при всичките 1050-ки е 7 gbps. Размера на шината е същия 128 бита.
Интересно е обаче да се види дали GTX 1650 успява да достигне до нивото на по-горния клас от десетото поколение, а именно GTX 1060 3 и 6 гигабайтовите версии. И поне на пръв поглед отговора е по-скоро не. Виждате и за двете версии броя на куда ядрата е над 1100, така че според мен 1650 няма да успее да направи един скок на поколенията.
Остава да видим обаче дали от Nvidia ще изкарат Ti версия на 1650.
И така стига вече разсъждения на хартия, нека преминем към реалните тестове. За тестване на тази видеокарта с партньорите ми от Йон Компютърс направихме специална конфигурация, като избрахме един също нов процесор, който до сега не сме разглеждали - Intel Core i5 9400F. Какво пък е това F ще попитате - в новото поколение процесори на Intel имаме и версии F, които са без вградено видео ядро. Ще се спра подробно на това в хардуерното видео за сглобяването на тази конфигурация, сега няма да се отклоняваме от най-важния въпрос как се справи картата.
Започвам със синтетичния тест Unigine Superposition. Може да видите получените резултати на High и на Extreme настройки.
Хубаво ще е ако можем да ги сравним с тези на GTX 1050ti. Най-силния процесор, с който съм тествал 1050ti беше онази конфигурация с Intel core i3 8100. И макар сравнението да не е при напълно еднакви условия може да видите разликата.
GTX 1650 видимо се справя по-добре.
Същото може да се каже и за теста на GTA V при максимални настройки без Anti-Aliasing, се получиха средни кадри за различните сцени над 70.
Може да видите сравнение с 1050ti тествана преди време. Виждаме 10 понякога 20 средни кадри за секунда разлика.
Следващият тест е на Far Cry V при Ultra присет.
Тук отново имам налични данни за тест проведен с 1050ti на същите настройки и отново разликата е видимо с около 10 кадъра за секунда.
Следващата игра, която тествах беше Shadow of the Tomb Raider. Новата игра за Кака Лара винаги е сериозно предизвикателство за хардуера. Нашата бюджетна видео карта, обаче постигна средни 45 кадъра за секунда при общо 7036 рендърнати кадъра. За съжаление, когато съм тествал компютъра с Core i3 8100 и GTX 1050Ti все още Shadow of the Tomb Raider не беше излязла. Последно обаче тествах 1050Ti с Athlon процесор и ето каква е разликата при Shadow of the Tomb Raider.
Продължавам нататък с играта CS:GO. Тук, както знаем, високият FPS е от голямо значение. Тествах на максимални настройки и получихме следните резултати, може да ги видите сравнени с пърформънса на 1050Ti и процесора i5 8100.
Близо 200 средни FPS си е доста сериозно постижение.
При Fortnite, тествано на Epic настройки се получиха, също доста добри резултати. Средните кадри за секунда са над 70, а минималните не падат под 60.
Това осигурява един гладък и безпроблемен геймплей.
При другия батъл роял Apex Legends, нещата изглеждаха дори още по-добре със средни кадри от 95 при максимални графични настройки.
Нямам данни за тестване на тази игра с 1050ti, така че тук не мога да направя сравнение.
Същото е и положението с Battlefield 5, която е една относително нова игра.
Тя е доста тежичка, така че тук съм я сложил на Medium настройки. Въпреки всичко обаче играта изглежда невероятно и вървеше абсолютно безпроблемно с 80 средни кадри за секунда.
И за накрая оставих играта Player’s Unknown Battlegrounds. При настройки на High присет получихме 77 средни кадри за секунда.
Може да видите резултатите. За съжаление нямам точно сравнение с 1050ti, тъй като тогава съм тествал на Medium присет, но виждате въпреки че сме играли на по-ниски настройки резултатите отново са в полза на 1650-ката.
И така какви изводи можем да си направим от днешните резултати? GTX 1650 според мен е един много добре преценен продукт. Тя идва на цена приблизително колкото 1050Тi, обаче е значително по-добра нея и от всички версии на GTX 1050. Това вече прави безсмислено купуването на картата, която аз през всички тези години препоръчвах толкова много 1050ti. За съжаление GTX 1650 не успява да достигне като пърформънс по-високия клас на десетото поколение, както може би много хора са се надявали и се представя по-слабо от GTX 1060 6 и 3 GB версии. В тази статия, с цел да не усложнявам нещата твърде много, не включвах тестове с тези две карти, но един бърз преглед на архива ми показа, че те все още дават по-добри резултати от новата 1650. Не знам дали в някакъв момент от Nvidia ще пуснат 1650Ti и колко по-добра ще е тя, но за сега 1650 е успешен наследник на култовата карта GTX 1050Ti и новият бюджетен трепач на Nvidia.
Надявам се, че статията е била полезна и интересна за вас! Ако е така и ако искате да продължавате да сте в крак с новостите в областта на хардуера, не забравяйте да следите редовно блога на Йон Компютърс.