Тестване на конфигурацията с Ryzen 5 2600x и Radeon RX580 8GB
Здравейте хора,
време е за дългоочакваният тест и ревю на конфигурацията с новия процесор на АМД Ryzen 5 2600x и добре познатата видеокарта също на АМД Radeon RX580 GB версия.
Преди да започна с резултатите от тестовете искам да споделя с вас няколко специфични особености свързани с тази конфигурация. Както знаете за нея избрахме оперативна памет с максимална тактова честота от 2933MHz, това е максималната честота поддържана от процесора.
При стартиране на компютъра обаче по подразбиране винаги е някаква по-ниска от максималната честота в нашия случай това беше 2666MHz. За да задам максималната честота трябваше да влезна в биоса в Овърклок менюто и от там да настроя съответния профил на паметта. Това което се случи обаче беше, доста изненадващо. След като направих тази настройка вместо компютъра ми да стане по-бърз, той спря да работи нормално, windows-a и всички програми постоянно крашваха. Проблема изчезваше щом върнех настройката на по-ниската честота на паметта. Споделих този проблем с моите партньори от Йон Компютърс и те ми върнаха отговор, че причината може би се крие в това, че слотовете, на които е трябвало да инсталирам паметта не са А1 и В1, както може да се предположи, а А2 и В2, в случай че разполагам само с две плочки. Тази необичайна особеност на дънната платка ме изненада, но аз все пак постъпих както ми казаха и поставих плочките памет на съответните слотове. След това отново сложих настройката на 2933MHz и този път всичко беше нормално, машината се държеше стабилно без да създава никакви проблеми. Тъй че понякога е важно да се чете цялата налична информация за дъната и другите части, защото колкото и да си мислим, че сглобяването на компютър е просто, понякога хардуера може да ни спретне някоя изненада.
Друго интересно нещо за нашата конфигурация са RGB вентилаторите, които са свързани директно с дъното и се контролират от него. Когато за първи път пуснах машината тя светеше в червено. Това е така защото дъното също свети в червено и за това настройката по подразбиране за LED осветлението е в същия цвят. Но след като инсталирах програмата Asrock RGB LED вече можех да направя пълна настройка на RGB осветлението, което включва всичките възможни цветове, както и няколко режима на светене.
И така нека сега преминем към резултатите от тестовете. Започваме с тест на процесора с добре познатия Cinebench. Ryzen 5 2600x изкара малко по-добър резултат от своя предшественик Ryzen 5 1600x. Може да видите, за мултикор пърформънс имаме резултат от 1387 за 2600х срещу 1226, които съм изкарал с 1600х преди една година.
Същото е и положението при сингълкор пърформънса, където 2600х изкара 174 точки, докато преди една година с 1600х съм постигнал 161.
Не бих казал, че разликата между двете поколения е супер драматична и определено ако вече сте си купили 1600х няма смисъл да се разделяте с него, но ако в момента гледате да купите процесор на АМД, все пак е по-хубаво да вземете по-новия, защото резултатите му са малко по-добри.
Нататък тестовете вече се отнасят и до изпълнението на нашата видеокарта RX580. Започвам с бенчмаркът Superposition. Тук изкарахме добри резултати 2521 точки на Extreme и 5930 на High.
След това за първи път включвам играта Far Cry V. Това е една нова игра, чиито графични ефекти са по последен писък на модата, тя веднага се превърна във важен фактор за оценяване на графичните възможности на геймърските машини. Най-хубавото на Far Cry V е, че идва с вграден бенчмарк, който използвах, за да тествам машината. Резултатите се среден FPS от 71 кадъра за секудна, минимален 63, максимален 85.
Това е много добре, тъй като очевидно кадрите не са спаднали под 60 за секунда. При абсолютно максимални графични настройки на игра като Far Cry V, това е много добро постижение.
Не същото може да се каже за Ryze of the Tomb Raider обаче. Макар и с няколко години по-старичка, Кака Лара си остава едно от най-сериозните графични предизвикателства. При абсолютно всичко на макс, получихме следните резултати за различните трите сцени, и виждате общия резултат е от 35,66 среден FPS.
Пак сме доволни, че играта не е падала под 30, но аз лично ако ще играя Ryze of the Tomb Raider на тази машина, естествено няма да го направя на абсолютно максимални настройки, бих намалил леко част от нещата.
Нещата не са много по-различни и при друг ветеран в бенчмаркинга, GTA V.
При тази игра средните кадри за секунда варираха между 30 и 40, разбира се на абсолютно максимални настройки. При GTA V както знаете настройките са много и максималните са супер изискващи, но при едни малко по-леки настройки тя лесно би вървяла на доста повече кадри за секунда.
Следват игрите, които нямат вграден бенчмарк и ги тествах с помощта на MSI Afterburner. Започваме с класиката CS:GO.
Получихме астрономическият резултат от 232 средни кадри за секунда, при 129 минимални и 293 максимални кадри за секунда. И всичко това на максимални настройки на играта.
При Overwatch, нещата също изглеждаха много добре.
Всички игри бяха тествани на максимални настройки, тъй че няма да го повтарям повече. Тук получихме 111 средни, 80 минимални и 148 максимални кадри за секунда.
Fortnite се представи с една идея по-слабо.
Там средните кадри за секунда бяха 88, минималните 52, а максималните 133. Т.е. тук макар и в редки случаи имаме падане под 60 кадъра в секунда.
И накрая е време да видим как се представи и моята любима Player Unknown’s Battlegrounds.
Имахме средни FPS от 66. Тук следва да направя уточнението, че на няколко пъти играта лагна заради сървърите. Това няма общо с пърформънса на компютъра, но за съжаление се отрази на теста, тъй че минималните кадри за секунда са отчетени на 0,2. Т.е. в някои секунди практически не е имало никакви кадри. Но пак казвам това се случи поради моментна загуба на връзка със сървъра на няколко пъти. Максималните кадри за секунда бяха в очакваните стойности от 88.
Ами хора това беше моето ревю и тест на конфигурацията с новият процесор на АМД Ryzen 5 2600x и видеокартата Radeon RX580 8GB. Съветвам ви да продължавате да следите блогът на Йон Компютърс, за да сте наясно с новостите в света на хардуера.